I Seminari "Pedreres i Biodiversitat"

ACER present al I Seminario “Canteras y Biodiversidad”

Amb motiu de la celebració del I Seminari Internacional Pedreres i Biodiversitat, celebrat a la Casa de la Mar en Alboraia (València); Montse López, biòloga i cap de projectes d’ACER i Marià Martí, gerent del Parc Natural de Collserola han participat de ponents, presentant les actuacions realitzades en el Turó de Montcada posant de manifest l’acord de custòdia signat amb l’empresa LafargeHolcim propietària dels terrenys del Turó i el Pla de Gestió del Turó per a la seva conservació i i preservació de la flora i fauna present i el pla d’ús públic per al gaudi de la ciutadania.
Aquest esdeveniment ha reunit més d’un centenar de persones relacionades amb el sector.
El seminari organitzat per LafargeHolcim ha comptat amb representants d’empreses, administració pública, universitats i associacions conservacionistes.

Entre d’altres a destacar les ponències de:
Blanca Marín Ferreiro secretaria Autonòmica de Economia Sostenible, ha destacat la recerca per afrontar un canvi de model mediambiental.
Lucía Iglésias representant de la Direcció General i Medi Ambient, ha explicat com la Xarxa Natura 2000 protegeix la biodiversitat evitant moltes actuacions contraproduents pels espais naturals.
Octavio Infante responsable de Programes de Conservació d’Espais de Seo Birdlife reclama l’actualització de la legislació vigent com la Llei de Mines que està obsoleta.
Vicente Portolés, alcalde de Villar de Arzobispo, ha exposat la problemàtica existent en el seu municipi perquè està envoltats de pedreres que fan voladures a menys de 200 metres de les cases del poble.
Aixa Sopeña, de Fundació Biodiversitat, presentant la Iniciativa Espanyola Empresa i Biodiversitat: Guia Pràctica de Restauració Ecològica.
S’ha comptat també amb ponències de les universitats d’Alcalà, Castilla La Mancha i València, presentant els treballs i estudis realitzats a les pedreres.